2009. október 15., csütörtök

#1

"Meg kell találnod igazi arcodat.
És, főleg, vissza kell nyerned az erődet!
Ez a másik fontos tapasztalat: egy lélekrontó kapcsolatban mérhetetlen sok energiát veszíthetsz. Olyan világból, ahol nem szerettek vagy rosszul, önzőn "szerettek", fáradtan kerülsz ki.
Kimerülten.
...
A szeretetlenség légköre elszívja az erőnket. ...
Nemcsak azért vagyunk manapság kimerültek, mert sokat robotolunk, hanem mert olyasmit csinálunk, amit nem szeretünk, és olyan légkörben élünk, amelyben nincsen szeretet. Ha valamit szeretettel teszünk, észre sem vesszük, milyen teljesítményre vagyunk képesek. A szeretet mérhetetlenül sok energiát ad! Fáradhatatlanná teszi az embert. Feltölti erővel. [Kiemelés tőlem.]"
Müller Péter: Szeretetkönyv


Tegnap készítettem egy oldalt az első közös nyaralásunkról a férjemmel. És nagyon sok emlék sejlett fel ezzel kapcsolatban.
27 éves voltam, amikor megismerkedtünk. Túl egy házasságon, és túl pár nem túl sikeres kapcsolaton. De szerencsére nem voltam "túl" azon a hitemen, hogy minden egyes rossz kapcsolat szükséges ahhoz, hogy végül képes legyek egy jó párkapcsolatban élni. Rengeteget tanultam a korábbi tapasztalatokból.
Mert bizony sok mindent nagyon rosszul csináltam, én is rosszul szerettem a másikat. Rengeteg sebet ejtettem, és csak reménykedni tudok abban, hogy a múltbéli szerelmek is pozitívan használták fel ezeket a sebeket.
Mert mindegyiküknek hálás vagyok! Hálás vagyok azért, akivé lettem mellettük! Hálás vagyok, amiért most képes vagyok egy boldog házasságban élni, és a gyerekeimnek továbbadni azt a valóságot, hogy igenis léteznek boldog családok!

"Sajnos a szeretet kockázattal jár. Egymás szemének varázshatalmában élünk, és ha tisztán akarsz látni, s leközelebb jobb kapcsolatot teremteni, ne csak azt vizsgáld, mit rontott rajtad a társad, hanem azt is, hogy a te szemed mennyit rontott az elhagyott társadon." [Kiemelés tőlem.]
Müller Péter: Szeretetkönyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése